Ghid de terapie ABA - editia a doua. Strategii de management al comportamentului si un curriculum pentru interventia comportamentala intensiva in autism

PRP: 68,25 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 61,43 lei
Diferență: 6,82 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor:
Editura:
Anul publicării: 2016
Categoria: Familie

Alertă stoc

*
?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Cartea autorului Ron Leaf „Ghid de terapie ABA editia a doua. Strategii de management al comportamentului si un curriculum pentru interventia comportamentala intensiva in autism" de la editura FRONTIERA

Ghid de terapie ABA este editia a doua a primului ghid practic in limba romana pentru implementarea unui program ABA acasa sau la scoala. Aceasta editie reuneste intr-o singura carte cu format economic cele doua volume anterioare ale primei editii.


Prima parte descrie pe larg cele mai dificile comportamente cu care se confrunta parintele unui copil cu autism: crizele de furie, autostimularea, problemele de somn si alimentatie, folosirea toaletei. Autorii prezinta intr-un limbaj accesibil regulile de baza ale modificarii comportamentale, dar si principalele greseli care e bine sa fie evitate atunci cand parintii sau specialistii isi propun sa dezvete copilul de comportamente nepotrivite.

 
Partea a doua prezinta programele de lucru pentru terapia intensiva comportamentala, fise de lucru, tabele pentru strangerea datelor in timpul sesiunii terapeutice, dar si tabele de evaluare a terapeutului sau a programelor. Programele de lucru sunt prezentate in detaliu: obiectivele specifice fiecarui program, criteriile de incepere, criteriile de succes, prompturile necesare, precum si toate etapele de parcurgere a programului, de la cea mai simpla la cea mai avansata. Programele sunt foarte diverse, de la imitatie, potriviri sau desen pana la conversatie, interactiunea cu alti copii sau invatarea prin observare.




Cuprins
Prefata autorilor

Partea I
Strategii de modificare 
a comportamentului copiilor autisti
Introducere
Parteneriat                         

Povestea unui parinte                    

Capitolul 1: Interventia comportamentala intensiva
Date istorice
Curriculum
De cate ore de terapie are nevoie copilul meu?
Care este rolul familiei?                  
Formatul terapiei                     
Formatul lectiilor                     
Mediul de predare                    
Stadiile terapiei
Evaluarea                        
Eficienta programului
Caracteristice comune ale programelor de calitate        

Capitolul 2: 
O metoda potrivita si pentru copiii mari si adolescenti
Terapia copiilor mari                   
Forma de invatamant                   

Capitolul 3: Recompense                   

Obiectii impotriva recompenselor              
Identificarea si dezvoltarea recompenselor           
Evaluarea recompenselor                  
Selectarea modelului de recompensare
Reguli de recompensare                  
Feedback diferentiat si informativ              

Capitolul 4: Comportamentele disruptive             
Cand este considerat problematic un comportament
Crearea mediului optim                  
Mediul inconjurator si stresul
Cum sa faceti terapia naturala, placuta si generalizabila

Capitolul 5: Cum sa intelegem comportamentele disruptive      
Cum se abordeaza problemele comportamentale
Etapele intensificarii comportamentului
Prima etapa
A doua etapa
A treia etapa
Etapa finala                       
Sfaturi valabile pentru toate etapele              
Tehnici specifice de management al comportamentului
Capitolul 6: Programe comportamentale             
Comportamentele disruptive                
Programul de toleranta la frustrare
Ierarhizarea situatiilor de stres                
Noncomplianta
Sfaturi care sa faciliteze complianta              
Programul de complianta
Ierarhizarea compliantei
Program de interventie pozitiv
Program de interventie reductiv

Capitolul 7: Comportamentele autostimulatoare          
Functiile autostimularii
Procedee reactive                     
Procedee proactive                    
Capitolul 8: Problemele de somn                
Stabilirea unei rutine de somn                
Alegerea orei potrivite de culcare               
Obiectul care „aduce” somnul
Cum determinati copilul sa ramana in pat
Cum sa tineti copiii departe de patul parintilor         
Somnul de pranz                     

Capitolul 9: Folosirea toaletei
Momentul propice                    
Echipamentul
Orarul de toaleta                     
Marirea intervalelor orarului                
Folosirea independenta a toaletei
Verificari
Program intensiv de invatare a folosirii toaletei         
Cu prompt sau fara prompt?
Dificultati legate de defecatie
Ritualuri
Folosirea toaletei pe timpul noptii              
Somnul de pranz                     

Capitolul 10: Problemele de alimentatie
Selectia alimentelor                    
Momentul potrivit pentru ceva nou              
Introducerea alimentului nou
Alte probleme de alimentatie

Capitolul 11: Jocul si abilitatile sociale

Stimularea limbajului                   
Invatarea incidentala
Recompensarea sociala
Impotrivirea fata de programele de joc si socializare       
Selectarea abilitatilor de joc care vor fi predate
Jocul solitar
Programul de joc
Componentele programului
Analiza componentelor                  
Un singur pas o data
Exersare intensiva
Promptarea si diminuarea promptului             
Recompensarea
Dezvoltarea independentei

Capitolul 12: Jocul social                   
Exemple de activitati de joaca/socializare
Organizarea intalnirilor de joaca               
Alegerea partenerilor de joaca                
Etapele dezvoltarii sociale                 

Partea a II-a
Programe de lucru
Desfasurarea sesiunilor de terapie
Predarea prin exercitii distincte                

I. Introducere                      
II. Componentele unui exercitiu distinct           
III. Captarea atentiei                   
IV. Sfaturi generale pentru accelerarea progresului
Tabel de evaluare pentru generalizare
Complianta
Imitatie nonverbala
Imitatie cu cuburi
Abilitati motorii
Potriviri                         
Desen
Joc
Strategia generala de predare                 
Tipuri de joc
Stadiile jocului                       
Cantece
Joc independent                      
Scenarii de joaca
Instructiuni (receptiv)
Denumiri (receptiv)                     
Comunicarea functionala                   
Stimularea comunicarii
Imitatia verbala
Dificultati de articulare
Denumiri (expresiv)                     
Bazele conversatiei                     
Asertivitatea
Da/nu
Negatia
Coordonarea atentiei                    
Emotii                          
Gesturi (Pragmatica)                    
Atribute                         
Functii                          
Categorii
Cunostinte generale si rationamente I              
Cunostinte generale si rationamente II             
La fel/diferit
Prepozitii                         
Pronumele                        
Dezvoltarea limbajului I
Timpurile verbale
Pluralul
„Nu stiu”


Format: 23 x 16 cm
Anul aparitiei: 2016
Numar de pagini: 320
Traducator: Ileana Achim
Editia: a 2-a

Autori: Ron Leaf, John McEachin

OPINIA CITITORILOR

Nu există opinii exprimate. Fii primul care comentează. scrie un review
Created in 0.2128 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.