Osho, Mori pentru a renaste
DESCRIERE
Daruirea se afla la originea a tot ceea ce este frumos in viata. in Occident, cuvantul daruire a devenit tabu. Este suficient sa fie auzit ca sa sperie. Tot ceea ce este frumos si profund dispare acum din Occident. Iubirea aproape ca l-a parasit; nu mai domneste decat sexualitatea lipsita de iubire si transfigurare, caci ea nu cere daruire personala; pe cand iubirea este o daruire personala.
Sexualitatea este ca o afacere intre doi straini: iubirea uneste doua persoane care se cunosc intim, care nu sunt impreuna pentru a se exploata, ci pentru a evolua una prin cealalta. Fara iubire si transfigurare, sexualitatea devine frivola.
Cuprins:
Capitolul 1 - Doar daca mori... 3
Capitolul 2 - Sa nu judeci... 33
Capitolul 3 - A merge fara carje... 55
Capitolul 4 - Spre libertate... 76
Capitolul 5 - Adevarul nu este ascuns... 96
Capitolul 6 - Omul isi creeaza singur fericirea... 114
Capitolul 7 - Cunoasterea este periculoasa... 134
Capitolul 8 - Va trece si asta... 150
Capitolul 9 - Mirajul ego-ului... 171
Capitolul 10 - Un trandafir este un trandafir, este un trandafir... 188
Fragment:
El este insasi imensitatea Cerului, tesuta dintr-o stare deosebita a constiintei. Cum sa devii in mod autentic religios? Aceasta nu se face neaparat apartinand unei religii precise, ci detronand capul si intronand inima. Sunt posibile doua forme de a exista. Ne putem focaliza pe gandire sau pe trairile inimii. in primul caz, ne vom realiza in aceasta lume: vom dobandi bogatii, putere, prestigiu. Din afara vom putea parea chiar un exemplu. Dar in interior esecul va fi total: o persoana axata pe intelect nu are aproape deloc acces la lumea interioara. Mentalul este orientat spre exterior, spre ceilalti; inima se deschide inauntru, spre Sine. Cand energia noastra vitala coboara din cap spre inima, devenim autentic religiosi. Lumea unui om cu adevarat religios este inima, cerul sau este dragostea. Lui aproape ca nu-i pasa de unde vine Universul si incotro se indreapta. De fapt el nu pune intrebari; dimpotriva, el incepe sa traiasca. Existenta este etern prezenta: doar nebunii se intreaba de unde vine ea. Spun bine: doar nebunii. Degeaba se impodobesc ei cu expresii filozofice foarte complicate, in realitate nu sunt decat niste bieti ignoranti. Un om intelept traieste Existenta cu toata fiinta sa, fara a fi obsedat in chip steril, asa cum facem noi acum, de originea ei. Trebuie sa fim prezenti, sa vibram, sa traim cu adevarat. Sa lasam Viata sa se manifeste in noi in toata plenitudinea misterului Ei! Abia atunci se poate produce miracolul: doar cel care nu intreaba primeste raspunsuri. Nu cel curios devine constient de inceput si de Sfarsit, ci doar acela care in tot ceea ce i se petrece ramane egal si detasat, intr-o stare de sarbatoare launtrica. in el se intalnesc inceputul si Sfarsitul, deoarece devine el insusi un mister. Acest profund secret nu este un"ceva" exterior. Examinandu-l, observandu-l, analizandu-l, studiindu-l, ne invartim in jurul cozii! Nu gandind vom realiza secretele Vietii, ci avansand transfigurati cu toata fiinta spre centrul misterului, adancindu-ne in el. Ori, noi putem deveni acest mister, caci facem parte din el, asa cum si el face parte din noi. Cand patrundem miracolul Vietii, nu o facem in calitate de observatori, care raman mereu straini, ci identificandu-ne extaziati cu el. Atunci nu plutim, nu inotam, ci devenim insusi cursul apei. intelegem brusc faptul ca raul este curentul apei, iar curentul apei este raul. La fel, Dumnezeu este in noi, in masura in care si noi suntem in El. in aceasta fuziune beatifica toate intrebarile dispar ca prin farmec, iar raspunsul se iveste nu ca o solutie a problemelor noastre; de fapt, intelegem ca in realitate nu exista nici o problema si in acel moment, pentru prima oara, ajungem sa traim plenar acest mister profund care este Viata, reusim sa traim divinul, sa fim divini. Deoarece a declarat:"Ana'l Hak, Eu sunt Dumnezeu". Al Hallaj Mansur a fost omorat cu bestialitate de musulmani. Oamenii asa zis religiosi ucid intotdeauna adevarul: ei nu pot suporta ca un om sa afirme ca este una cu Dumnezeu, ca ESTE Dumnezeu. Aceasta le lezeaza ego-ul: cum ar putea un om sa fie divin? Ei nu il inteleg pe Al Hallaj atunci cand acesta spune:"Eu sunt Dumnezeu". Aceasta nu inseamna nici"Eu sunt Dumnezeu si voi nu sunteti", nici"Eu sunt Dumnezeu si aceste pietre si stanci, nu". Afirmand"Eu sunt Dumnezeu", in fapt el nu declara altceva decat ca totul este divin, ca totul este sacru si ca el A REALIZAT ACEASTA. Fanaticii, cei care cred numai in dogme, l-au ucis pe Al Hallaj. Pentru ei, Dumnezeu l-a creat pe om; acesta nu poate fi decat o creatura, nu si un creator. A proclama"Eu sunt Dumnezeu" este, in aceasta viziune penibil limitatoare, un sacrilegiu si o profanare. Totusi, atunci cand Mansur a fost ucis, el se adresa Cerului, strigand plin de credinta:"Nu ma poti insela! Te vad pana si in acesti ucigasi; oricare ar fi forma in care Te-ai manifesta, Te voi recunoaste, Doamne, deoarece eu deja Te-am cunoscut". Spiritualitatea autentica nu este catusi de putin o reflectie sterila asupra existentei, ea consta in primul rand...
Nr. de pagini: 208
Anul aparitiei: 2015
Cuprins:
Capitolul 1 - Doar daca mori... 3
Capitolul 2 - Sa nu judeci... 33
Capitolul 3 - A merge fara carje... 55
Capitolul 4 - Spre libertate... 76
Capitolul 5 - Adevarul nu este ascuns... 96
Capitolul 6 - Omul isi creeaza singur fericirea... 114
Capitolul 7 - Cunoasterea este periculoasa... 134
Capitolul 8 - Va trece si asta... 150
Capitolul 9 - Mirajul ego-ului... 171
Capitolul 10 - Un trandafir este un trandafir, este un trandafir... 188
Fragment:
El este insasi imensitatea Cerului, tesuta dintr-o stare deosebita a constiintei. Cum sa devii in mod autentic religios? Aceasta nu se face neaparat apartinand unei religii precise, ci detronand capul si intronand inima. Sunt posibile doua forme de a exista. Ne putem focaliza pe gandire sau pe trairile inimii. in primul caz, ne vom realiza in aceasta lume: vom dobandi bogatii, putere, prestigiu. Din afara vom putea parea chiar un exemplu. Dar in interior esecul va fi total: o persoana axata pe intelect nu are aproape deloc acces la lumea interioara. Mentalul este orientat spre exterior, spre ceilalti; inima se deschide inauntru, spre Sine. Cand energia noastra vitala coboara din cap spre inima, devenim autentic religiosi. Lumea unui om cu adevarat religios este inima, cerul sau este dragostea. Lui aproape ca nu-i pasa de unde vine Universul si incotro se indreapta. De fapt el nu pune intrebari; dimpotriva, el incepe sa traiasca. Existenta este etern prezenta: doar nebunii se intreaba de unde vine ea. Spun bine: doar nebunii. Degeaba se impodobesc ei cu expresii filozofice foarte complicate, in realitate nu sunt decat niste bieti ignoranti. Un om intelept traieste Existenta cu toata fiinta sa, fara a fi obsedat in chip steril, asa cum facem noi acum, de originea ei. Trebuie sa fim prezenti, sa vibram, sa traim cu adevarat. Sa lasam Viata sa se manifeste in noi in toata plenitudinea misterului Ei! Abia atunci se poate produce miracolul: doar cel care nu intreaba primeste raspunsuri. Nu cel curios devine constient de inceput si de Sfarsit, ci doar acela care in tot ceea ce i se petrece ramane egal si detasat, intr-o stare de sarbatoare launtrica. in el se intalnesc inceputul si Sfarsitul, deoarece devine el insusi un mister. Acest profund secret nu este un"ceva" exterior. Examinandu-l, observandu-l, analizandu-l, studiindu-l, ne invartim in jurul cozii! Nu gandind vom realiza secretele Vietii, ci avansand transfigurati cu toata fiinta spre centrul misterului, adancindu-ne in el. Ori, noi putem deveni acest mister, caci facem parte din el, asa cum si el face parte din noi. Cand patrundem miracolul Vietii, nu o facem in calitate de observatori, care raman mereu straini, ci identificandu-ne extaziati cu el. Atunci nu plutim, nu inotam, ci devenim insusi cursul apei. intelegem brusc faptul ca raul este curentul apei, iar curentul apei este raul. La fel, Dumnezeu este in noi, in masura in care si noi suntem in El. in aceasta fuziune beatifica toate intrebarile dispar ca prin farmec, iar raspunsul se iveste nu ca o solutie a problemelor noastre; de fapt, intelegem ca in realitate nu exista nici o problema si in acel moment, pentru prima oara, ajungem sa traim plenar acest mister profund care este Viata, reusim sa traim divinul, sa fim divini. Deoarece a declarat:"Ana'l Hak, Eu sunt Dumnezeu". Al Hallaj Mansur a fost omorat cu bestialitate de musulmani. Oamenii asa zis religiosi ucid intotdeauna adevarul: ei nu pot suporta ca un om sa afirme ca este una cu Dumnezeu, ca ESTE Dumnezeu. Aceasta le lezeaza ego-ul: cum ar putea un om sa fie divin? Ei nu il inteleg pe Al Hallaj atunci cand acesta spune:"Eu sunt Dumnezeu". Aceasta nu inseamna nici"Eu sunt Dumnezeu si voi nu sunteti", nici"Eu sunt Dumnezeu si aceste pietre si stanci, nu". Afirmand"Eu sunt Dumnezeu", in fapt el nu declara altceva decat ca totul este divin, ca totul este sacru si ca el A REALIZAT ACEASTA. Fanaticii, cei care cred numai in dogme, l-au ucis pe Al Hallaj. Pentru ei, Dumnezeu l-a creat pe om; acesta nu poate fi decat o creatura, nu si un creator. A proclama"Eu sunt Dumnezeu" este, in aceasta viziune penibil limitatoare, un sacrilegiu si o profanare. Totusi, atunci cand Mansur a fost ucis, el se adresa Cerului, strigand plin de credinta:"Nu ma poti insela! Te vad pana si in acesti ucigasi; oricare ar fi forma in care Te-ai manifesta, Te voi recunoaste, Doamne, deoarece eu deja Te-am cunoscut". Spiritualitatea autentica nu este catusi de putin o reflectie sterila asupra existentei, ea consta in primul rand...
Nr. de pagini: 208
Anul aparitiei: 2015
Transport in Bucuresti
-Autentificare client
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR