Reconstructia sistemului de relatii educationale in contextul educatiei timpurii
PRP: 59,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 47,20 lei
Diferență: 11,80 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Alina Georgeta Mag
Editura: PRO UNIVERSITARIA
Anul publicării: 2013
DESCRIERE
CUPRINS
Mulţumiri 15
Introducere 17
Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii
CAPITOLUL 1. RELAŢIILE EDUCAŢIONALEÎN EDUCAŢIA TIMPURIE.
REPERE TEORETICE 29
1. 1. Relaţiile educaţionaleşi dinamica lor la vârstele timpuriiîn familieşi grădiniţă 29
1. 1. 1. Delimitări conceptuale 29
1. 1. 2. Tipologia relaţiilor educaţionaleîn spaţiul preşcolar 33
1. 1. 3. Formarea relaţiilorîn copilăria timpurie - cercetări, studii, rezultate 38
1. 1. 3. 1. Caracteristicile relaţiilor 38
1. 1. 3. 2. Copiiiîn cursa socializării 40
1. 1. 4. Contribuţiile relaţiilor cu ceilalţi la dezvoltare 44
1. 1. 5. Relaţiile educaţionale - de la condiţie a sănătăţii copiilor la principiu didactic 49
1. 2. Socializarea emoţiilorîn copilărie. Teoretizări contemporane 52
1. 2. 1. Dezvoltarea sistemului emoţionalşi a ataşamentului la copil.. 52
1. 2. 1. 1. Teorii clasiceşi recente despre emoţii 52
1. 2. 1. 2. De la revoluţia cognitivă la revoluţia emoţională 55
1. 2. 1. 3. Dezvoltarea emoţiilor, competenţa emoţionalăşi ataşamentulîn copilăria timpurie 57
1. 2. 1. 4. Inteligenţa emoţionalăîn educaţia copiilor. 62
1. 2. 2. Socializarea emoţiilor. Experienţe timpurii 65
1. 2. 2. 1. Influenţa tipului de ataşament asupra procesului de socializare a emoţiilor - modele
explicative 65
1. 2. 2. 2. Exprimarea emoţiilorîn copilăria timpurie - influenţe socializatoare 67
1. 2. 2. 3. Interpretarea semnificaţiilor emoţiilorîn copilăria timpurie 69
1. 2. 3. Promovarea stării de bine a copiilor. Politici, practicişi orientări actuale 71
1. 2. 3. 1. Starea de bine a copilului - concept central al educaţiei timpurii 71
1. 2. 3. 2. Nevoile copilului pentru o dezvoltare sănătoasă - condiţie pentru
asigurarea stării lui de bine 73
1. 3. Educaţia timpurie - semnificaţiişi implicaţii actuale 80
5
Alina Georgeta Mag
1. 3. 1. Analiza conceptuluişi domeniului educaţiei timpurii 80
1. 3. 2. Fundamente teoreticeşi repere practice 82
1. 3. 3. Perspective actuale asupra educaţiei timpurii 90
1. 3. 4. Standarde de dezvoltare la vârstele timpurii 95
1. 3. 5. Psihologia copilului de azi - atitudini contemporane 98
1. 3. 6. Impactul cercetărilor recente din psihologia dezvoltării copilului asupra
educaţiei timpurii 106
CAPITOLUL II. FORMAREA CADRELOR DIDACTICEÎN EDUCAŢIA TIMPURIE.
TENDINŢE, PROBLEME CRITICE, NEVOI DE DEZVOLTARE 110
2. 1. Orientări actualeîn formarea continuă a cadrelor didactice din domeniul
educaţiei timpurii 110
2. 1. 1. Formarea cadrelor didacticeîn educaţia timpurie pe plan mondialşi naţional 110
2. 1. 2. Competenţele necesare cadrelor didacticeîn contextul actual al educaţiei timpurii 114
2. 2. Probleme criticeîn domeniul formării profesionaleîn educaţia timpurie 121
2. 2. 1. Realităţi contemporane româneştiîn educaţia timpurie 121
2. 2. 2. Consideraţii asupra modelului românesc de relaţionareîn domeniul educaţiei copiilor... 125 2. 2. 3. Legitimitatea inovării sistemului de formare profesională a cadrelor didactice
din educaţia timpurie 127
2. 3. Nevoi de dezvoltare/formareîn educaţia timpurie 136
2. 3. 1. De la analiza nevoilor la programul de formare 136
2. 3. 1. 1. Interpretarea informaţiilorşi identificarea nevoilor de formare 141
2. 3. 1. 2. Raportul formatorului - constatărişi reflecţii 142
CAPITOLUL III. UN PROGRAM DE FORMARE:"RELAŢIILE
EDUCAŢIONALEŞI POTENŢIALUL LOR PENTRU EDUCAŢIA PREŞCOLARĂ"... 148
3. 1. Etapele introducerii noului program de formare 148
3. 2. Proiectarea programului de formare"Relaţiile educaţionaleşi potenţialul lor
pentru educaţia preşcolară" 152
3. 2. 1. Structura programului de formare - fundament pentru dezvoltarea unui cadru
experimental de construire a relaţiilor educaţionale 152
3. 2. 1. 1. Planul- cadru de formare 152
6
Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii
3. 2. 1. 2. Teorii educaţionale, dovezi empiriceşi practici educaţionale care au stat la baza
dezvoltării programului 155
3. 2. 2. Curriculum-ul programului 158
CAPITOLUL IV. ABORDAREA EXPERIMENTALĂ A
RELAŢIILOR EDUCAŢIONALE 173
4. 1. Motivaţia cercetării experimentale 173
4. 2. Caracterul cercetării propuse 176
4. 3. Obiectiveleşi ipotezele cercetării experimentale 180
4. 4. Designul cercetării experimentale 182
4. 4. 1. Descrierea variabilelor 182
4. 4. 2. Eşantionul utilizat 183
4. 4. 3. Fundamente conceptualeşi metodologice ale cercetării 184
4. 4. 3. 1. Operaţionalizarea conceptelor - suport ale investigaţiei experimentale 184
4. 4. 3. 2. Metode de colectare, analizăşi interpretare a datelor 190
4. 4. 3. 3. Crearea unor instrumente de investigaţie adecvate temei 198
4. 4. 4. Strategia de verificareşi evaluare a rezultatelor 211
4. 4. 5. Resursele necesare cercetării 215
4. 5. Etapele distincte ale derulării cercetării experimentale 217
4. 5. 1. Instrumentele de investigaţie 220
4. 5. 2. Direcţii de acţiune ale demersului experimental 222
CAPITOLUL V. PRELUCRAREAŞI INTERPRETAREA REZULTATELOR
CERCETĂRII 225
5. 1. Rezultate ale etapei pre- test 225
5. 1. 1. Prezentarea datelor privind percepţia copiilor asupra stării lor de bineîn grădiniţă 23 O
5. 1. 2. Prezentarea datelor privind performanţele copiilor 236
5. 1. 3. Prezentarea datelor privind frecvenţa conduitelor deviante ale copiilor 242
5. 1. 4. Prezentarea datelor culese de la părinţi 245
5. 1. 5. Prezentarea datelor culese de la cadrele didactice: tipologii de relaţionare,
percepţii asupra potenţialului relaţiilor educaţionale 248
5. 2. Rezultate ale etapei experimentale 258
7
Alina Georgeta Mag
5. 2. 1. Rezultate ale intervenţiei pedagogice 258
5. 2. 1. 1. Date privind percepţia copiilor asupra stării lor de bine pe parcursul intervenţiei 258
5. 2. 1. 2. Analiza derulării etapei de intervenţie 265
5. 2. 1. 3. Filmările videoşi observarea relaţiilor educaţionale 268
5. 2. 2. Analiza jurnalelor deschise 271
5. 2. 2. 1. Analiza jurnalelor deschise ale copiilor 271
5. 2. 2. 2. Analiza jurnalelor deschise ale părinţilor 274
5. 2. 2. 3. Analiza jurnalelor deschise ale cadrelor didactice 278
5. 3. Rezultate ale etapei post-test 284
5. 3. 1. Date privind starea de bine a copiilor 284
5. 3. 2. Date privind performanţele copiilor la final de program 286
5. 3. 3. Situaţia conduitelor deviante 290
5. 3. 4. Date privind performanţele relaţionaleşi percepţiile asupra potenţialului relaţiilor
educaţionale ale cadrelor didactice 294
5. 3. 5. Evaluarea programului de către părinţi 302
5. 3. 6. Analize corelaţionaleşi interpretarea rezultatelor 306
5. 3. 7. Testarea semnificaţiei diferenţelor dintre frecvenţe 330
5. 4. Rezultate ale etapei re-test 335
5. 4. 1. Consideraţii ale copiilor, părinţilorşi cadrelor didactice 335
5. 4. 2. Problemele etice ale participării copiilorîn cercetare 340
5. 5. Evaluarea proiectuluişi programului de formare 343
5. 6. Impactul programului de formare 355
5. 6. 1. Analiza de impact asupra copiilor 356
5. 6. 2. Analiza de impact asupra părinţilor 360
5. 6. 3. Analiza de impact asupra cadrelor didactice 363
5. 7. Studii de caz - rezultate ale aplicării instrumentului de evaluare a competenţelor
de relaţionare ale cadrelor didactice 366
5. 8. Stimularea controlului emoţiilorîn grădiniţă 375
6. CONCLUZII 379
6. 1. Potenţialul educaţionalşi valoric al programului de formare 379
8
Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii
6. 2. Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionale - o perspectivă necesarăîn sistemul de
educaţie timpurie din România 383
6. 3. Direcţii de continuare a cercetării 389
7. ANEXE 392
Anexa 1. Plan de management al proiectului de cercetarei graficul Gantt 392
Anexa 2 - Instrumente din etapa analizei de nevoi 395
Anexa 3 - Instrumente utilizate pe parcursul programului de formare 402
Anexa 4 - Instrument de evaluare a competenţelor de relaţionare a cadrelor didactice
din educaţia timpurie 405
Anexa 5 - Teste sceening utilizate din cadrul Platformei de Evaluare PEDa 422
Anexa 6. Surse de informareşi evaluare a impactului programului 433
8. BIBLIOGRAFIE 441
Data aparitiei: 10-2013
Pagini: 446
Mulţumiri 15
Introducere 17
Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii
CAPITOLUL 1. RELAŢIILE EDUCAŢIONALEÎN EDUCAŢIA TIMPURIE.
REPERE TEORETICE 29
1. 1. Relaţiile educaţionaleşi dinamica lor la vârstele timpuriiîn familieşi grădiniţă 29
1. 1. 1. Delimitări conceptuale 29
1. 1. 2. Tipologia relaţiilor educaţionaleîn spaţiul preşcolar 33
1. 1. 3. Formarea relaţiilorîn copilăria timpurie - cercetări, studii, rezultate 38
1. 1. 3. 1. Caracteristicile relaţiilor 38
1. 1. 3. 2. Copiiiîn cursa socializării 40
1. 1. 4. Contribuţiile relaţiilor cu ceilalţi la dezvoltare 44
1. 1. 5. Relaţiile educaţionale - de la condiţie a sănătăţii copiilor la principiu didactic 49
1. 2. Socializarea emoţiilorîn copilărie. Teoretizări contemporane 52
1. 2. 1. Dezvoltarea sistemului emoţionalşi a ataşamentului la copil.. 52
1. 2. 1. 1. Teorii clasiceşi recente despre emoţii 52
1. 2. 1. 2. De la revoluţia cognitivă la revoluţia emoţională 55
1. 2. 1. 3. Dezvoltarea emoţiilor, competenţa emoţionalăşi ataşamentulîn copilăria timpurie 57
1. 2. 1. 4. Inteligenţa emoţionalăîn educaţia copiilor. 62
1. 2. 2. Socializarea emoţiilor. Experienţe timpurii 65
1. 2. 2. 1. Influenţa tipului de ataşament asupra procesului de socializare a emoţiilor - modele
explicative 65
1. 2. 2. 2. Exprimarea emoţiilorîn copilăria timpurie - influenţe socializatoare 67
1. 2. 2. 3. Interpretarea semnificaţiilor emoţiilorîn copilăria timpurie 69
1. 2. 3. Promovarea stării de bine a copiilor. Politici, practicişi orientări actuale 71
1. 2. 3. 1. Starea de bine a copilului - concept central al educaţiei timpurii 71
1. 2. 3. 2. Nevoile copilului pentru o dezvoltare sănătoasă - condiţie pentru
asigurarea stării lui de bine 73
1. 3. Educaţia timpurie - semnificaţiişi implicaţii actuale 80
5
Alina Georgeta Mag
1. 3. 1. Analiza conceptuluişi domeniului educaţiei timpurii 80
1. 3. 2. Fundamente teoreticeşi repere practice 82
1. 3. 3. Perspective actuale asupra educaţiei timpurii 90
1. 3. 4. Standarde de dezvoltare la vârstele timpurii 95
1. 3. 5. Psihologia copilului de azi - atitudini contemporane 98
1. 3. 6. Impactul cercetărilor recente din psihologia dezvoltării copilului asupra
educaţiei timpurii 106
CAPITOLUL II. FORMAREA CADRELOR DIDACTICEÎN EDUCAŢIA TIMPURIE.
TENDINŢE, PROBLEME CRITICE, NEVOI DE DEZVOLTARE 110
2. 1. Orientări actualeîn formarea continuă a cadrelor didactice din domeniul
educaţiei timpurii 110
2. 1. 1. Formarea cadrelor didacticeîn educaţia timpurie pe plan mondialşi naţional 110
2. 1. 2. Competenţele necesare cadrelor didacticeîn contextul actual al educaţiei timpurii 114
2. 2. Probleme criticeîn domeniul formării profesionaleîn educaţia timpurie 121
2. 2. 1. Realităţi contemporane româneştiîn educaţia timpurie 121
2. 2. 2. Consideraţii asupra modelului românesc de relaţionareîn domeniul educaţiei copiilor... 125 2. 2. 3. Legitimitatea inovării sistemului de formare profesională a cadrelor didactice
din educaţia timpurie 127
2. 3. Nevoi de dezvoltare/formareîn educaţia timpurie 136
2. 3. 1. De la analiza nevoilor la programul de formare 136
2. 3. 1. 1. Interpretarea informaţiilorşi identificarea nevoilor de formare 141
2. 3. 1. 2. Raportul formatorului - constatărişi reflecţii 142
CAPITOLUL III. UN PROGRAM DE FORMARE:"RELAŢIILE
EDUCAŢIONALEŞI POTENŢIALUL LOR PENTRU EDUCAŢIA PREŞCOLARĂ"... 148
3. 1. Etapele introducerii noului program de formare 148
3. 2. Proiectarea programului de formare"Relaţiile educaţionaleşi potenţialul lor
pentru educaţia preşcolară" 152
3. 2. 1. Structura programului de formare - fundament pentru dezvoltarea unui cadru
experimental de construire a relaţiilor educaţionale 152
3. 2. 1. 1. Planul- cadru de formare 152
6
Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii
3. 2. 1. 2. Teorii educaţionale, dovezi empiriceşi practici educaţionale care au stat la baza
dezvoltării programului 155
3. 2. 2. Curriculum-ul programului 158
CAPITOLUL IV. ABORDAREA EXPERIMENTALĂ A
RELAŢIILOR EDUCAŢIONALE 173
4. 1. Motivaţia cercetării experimentale 173
4. 2. Caracterul cercetării propuse 176
4. 3. Obiectiveleşi ipotezele cercetării experimentale 180
4. 4. Designul cercetării experimentale 182
4. 4. 1. Descrierea variabilelor 182
4. 4. 2. Eşantionul utilizat 183
4. 4. 3. Fundamente conceptualeşi metodologice ale cercetării 184
4. 4. 3. 1. Operaţionalizarea conceptelor - suport ale investigaţiei experimentale 184
4. 4. 3. 2. Metode de colectare, analizăşi interpretare a datelor 190
4. 4. 3. 3. Crearea unor instrumente de investigaţie adecvate temei 198
4. 4. 4. Strategia de verificareşi evaluare a rezultatelor 211
4. 4. 5. Resursele necesare cercetării 215
4. 5. Etapele distincte ale derulării cercetării experimentale 217
4. 5. 1. Instrumentele de investigaţie 220
4. 5. 2. Direcţii de acţiune ale demersului experimental 222
CAPITOLUL V. PRELUCRAREAŞI INTERPRETAREA REZULTATELOR
CERCETĂRII 225
5. 1. Rezultate ale etapei pre- test 225
5. 1. 1. Prezentarea datelor privind percepţia copiilor asupra stării lor de bineîn grădiniţă 23 O
5. 1. 2. Prezentarea datelor privind performanţele copiilor 236
5. 1. 3. Prezentarea datelor privind frecvenţa conduitelor deviante ale copiilor 242
5. 1. 4. Prezentarea datelor culese de la părinţi 245
5. 1. 5. Prezentarea datelor culese de la cadrele didactice: tipologii de relaţionare,
percepţii asupra potenţialului relaţiilor educaţionale 248
5. 2. Rezultate ale etapei experimentale 258
7
Alina Georgeta Mag
5. 2. 1. Rezultate ale intervenţiei pedagogice 258
5. 2. 1. 1. Date privind percepţia copiilor asupra stării lor de bine pe parcursul intervenţiei 258
5. 2. 1. 2. Analiza derulării etapei de intervenţie 265
5. 2. 1. 3. Filmările videoşi observarea relaţiilor educaţionale 268
5. 2. 2. Analiza jurnalelor deschise 271
5. 2. 2. 1. Analiza jurnalelor deschise ale copiilor 271
5. 2. 2. 2. Analiza jurnalelor deschise ale părinţilor 274
5. 2. 2. 3. Analiza jurnalelor deschise ale cadrelor didactice 278
5. 3. Rezultate ale etapei post-test 284
5. 3. 1. Date privind starea de bine a copiilor 284
5. 3. 2. Date privind performanţele copiilor la final de program 286
5. 3. 3. Situaţia conduitelor deviante 290
5. 3. 4. Date privind performanţele relaţionaleşi percepţiile asupra potenţialului relaţiilor
educaţionale ale cadrelor didactice 294
5. 3. 5. Evaluarea programului de către părinţi 302
5. 3. 6. Analize corelaţionaleşi interpretarea rezultatelor 306
5. 3. 7. Testarea semnificaţiei diferenţelor dintre frecvenţe 330
5. 4. Rezultate ale etapei re-test 335
5. 4. 1. Consideraţii ale copiilor, părinţilorşi cadrelor didactice 335
5. 4. 2. Problemele etice ale participării copiilorîn cercetare 340
5. 5. Evaluarea proiectuluişi programului de formare 343
5. 6. Impactul programului de formare 355
5. 6. 1. Analiza de impact asupra copiilor 356
5. 6. 2. Analiza de impact asupra părinţilor 360
5. 6. 3. Analiza de impact asupra cadrelor didactice 363
5. 7. Studii de caz - rezultate ale aplicării instrumentului de evaluare a competenţelor
de relaţionare ale cadrelor didactice 366
5. 8. Stimularea controlului emoţiilorîn grădiniţă 375
6. CONCLUZII 379
6. 1. Potenţialul educaţionalşi valoric al programului de formare 379
8
Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionaleîn contextul educaţiei timpurii
6. 2. Reconstrucţia sistemului de relaţii educaţionale - o perspectivă necesarăîn sistemul de
educaţie timpurie din România 383
6. 3. Direcţii de continuare a cercetării 389
7. ANEXE 392
Anexa 1. Plan de management al proiectului de cercetarei graficul Gantt 392
Anexa 2 - Instrumente din etapa analizei de nevoi 395
Anexa 3 - Instrumente utilizate pe parcursul programului de formare 402
Anexa 4 - Instrument de evaluare a competenţelor de relaţionare a cadrelor didactice
din educaţia timpurie 405
Anexa 5 - Teste sceening utilizate din cadrul Platformei de Evaluare PEDa 422
Anexa 6. Surse de informareşi evaluare a impactului programului 433
8. BIBLIOGRAFIE 441
Data aparitiei: 10-2013
Pagini: 446
Transport in Bucuresti
-Autentificare client
-Promoţii
-- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
- 26,40 leiPRP: 30,00 lei
OPINIA CITITORILOR