Summa fiscalis. Tratat de drept fiscal si financiar public
PRP: 120,00 lei
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 108,00 lei
Diferență: 12,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Madalin Niculeasa
Editura: UNIVERSUL JURIDIC
Anul publicării: 2011
DESCRIERE
Incoerenta si inflatia legislativa se rasfrang inclusiv asupra dreptului fiscal si financiar public. Nevoia de constante si principii care sa functioneze indiferent de modificarile legislative sau de ratiunile politice si economice care determina aceste schimbari isi face simtita prezenta si in aceasta ramura de drept. Regulile si principiile rezulta atat din dezbateri, cat si din preocuparea constanta asupra unui anumit domeniu. Am incercat pe aceasta cale sa incepem demersul care sa ne permita la sfarsitul zilei sa descoperim constantele dreptului fiscal si financiar public, precum si acea zbatere continua despre sensul si dinamica institutiilor care anima aceasta ramura de drept.
Acest demers nu si-a propus sa rezolve spete, ci a plecat de la nevoia de conturare a unui bun simt juridic comun in aceasta materie astfel incat institutiile fundamentale ale acestei ramuri sa fie supuse unei preocupari de analiza. Dezbaterea si punctele de vedere sunt elementele care fac un sistem juridic sa fie functional.
Demersul nostru nu este o incercare de reclasicizare a dreptului fiscal si financiar public, astfel cum a incercat Leon Duguit cu dreptul public si, in special, cu dreptul constitutional. Dupa cum considera si N. Steinhardt , opera lui Duguit este un punct de intalnire a sistemelor, aceasta si datorita reminiscentelor clasice pe care le cuprinde in analiza. Julien Bonnecase povestea ca Duguit ii spunea ca nu va fi linistit pana ce nu va fi reusit sa cladeasca un sistem al lui, cu totul nou si personal. In materia supusa analizei nu poate fi imaginata o lupta stiintifica ca cea purtata intre Duguit si Adhemar Esmein, primul pentru a darama clasicismul juridic si a repozitiona lucrurile, iar cel din urma pentru a slavi meritele clasicismului juridic, intrucat aceasta ramura de drept nu a ajuns inca la nivelul clasicismului; pentru a redesena, reinventa, reaseza avem nevoie ca lucrurile sa fie asezate prima facie, conditie care nu este indeplinita in cazul de fata prin faptul ca dezbaterea juridica fiscala nu a atins cotele necesare determinarii clasicismului fiscal. Revolutiile juridice sunt specifice unor sisteme juridice, or in cazul de fata, lipsa unui sistem inlatura si ideea de revolutie. Dezbaterea gen Montesquieu - Rousseau, Duguit - Esmein poate fi inlocuita de atitudinea nuantata a lui Hauriou care a reusit sa fie un revolutionar clasic in abordarea fenomenelor juridice.
1. JUSTIFICARE.EXPLICATIE. PRECIZARE RELATIVA LA GENUL LITERAR
2. ARGUMENT SI CONTRAARGUMENT
3. INTRODUCERE
4. ROLUL STATULUI ASUPRA VENITURILOR PUBLICE
5. RAMURA DREPTULUI FISCAL SI FINANCIAR PUBLIC
6. ASPECTE ISTORICE CU PRIVIRE LA FISCALITATE
6. 1. Statul si fiscalitatea. evolutia legislativa a fiscalitatii in Romania
6. 2. Constitutia din 1866
6. 3. Constitutia din 1923 publicata in M.Of. nr. 282 din 29 martie 1923
6. 4. Constitutia din 1938 publicata in M.Of. nr. 48 din 27 februarie 1938
6. 5. Constitutia din 1952 publicata in M.Of. nr. 180 din 24 septembrie 1952
6. 6. Constitutia din 1991, astfel cum a fost revizuita in 2003
6. 7. Scurta prezentare istorica a evolutiei dreptului de proprietate
6. 8. Izvoarele dreptului fiscal si financiar public
6. 8. 1. Aspecte generale. Categorii de izvoare de drept
5. 8. 2. Specificitatea prevederilor constitutionale in materia dreptului fiscal si financiar public. Constitutia, izvor al dreptului fiscal si financiar public.
5. 8. 3. Specificitatea dreptului comunitar primar si derivat in materia dreptului fiscal si financiar public. Tratatul instituind Uniunea Europeana, izvor pentru dreptul fiscal si financiar public. Regulamentul, Directiva si Decizia izvoare ale dreptului fiscal si financiar public.
5. 8. 4. Tratatele/conventiile internationale, izvor al dreptului fiscal si financiar public. Conventiile de evitare a dublei impuneri
5. 8. 5. Conventii internationale pentru protectia drepturilor omului. Conventia pentru protejarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului.
5. 8. 6. Dreptul intern primar izvor al dreptului fiscal si financiar public
5. 8. 7. Dreptul intern secundar izvor al dreptului fiscal si financiar public
5. 8. 8. Principiile fiscalitatii. Pozitia in cadrul izvoarelor dreptului fiscal si financiar public
5. 8. 8. 1. Aspecte generale cu privire la principiile fiscalitatii5.
8. 8. 2. Principiul legalitatii
5. 8. 8. 3. Principiul accesului liber la justitie in materie fiscala
5. 8. 8. 4. Principiul protejarii intereselor nationale in activitatea financiara
5. 8. 8. 5. Principiul subsidiaritatii in materia taxelor si impozitelor locale
5. 8. 8. 6. Principiul obligativitatii contributiei cetatenilor la bugetul de stat
5. 8. 8. 7. Principiul egalitatii in materie fiscala
5. 8. 8. 8. Principiul neutralitatii sistemului fiscal
5. 8. 8. 9. Principiul stabilitatii sistemului fiscal
5. 8. 8. 10. Principiul protejarii libertatilor fundamentale stabilite de dreptul comunitar
5. 8. 8. 11. Principiul bunei credinte in raporturile de drept fiscal si financiar public
5. 8. 8. 12. Principiul interconditionarii juridicului cu economicul in cadrul dreptului fiscal si financiar public
6. AJUTORUL DE STAT SI FACILITATILE FISCALE
7. REGIMUL JURIDIC AL OBLIGATIEI FISCALE PRIN RAPORTARE LA CREANTA FISCALA
8. DELIMITARI CONCEPTUALE SI TERMINOLOGICE
9. Teoria legii fiscale. Aplicarea in timp si spatiu a actelor normative care reglementeaza dreptul fiscal si financiar public
9. 1. Aspecte generale
9. 2. Aplicarea in timp a legii fiscale. Normele tranzitorii aplicabile legilor fiscale
9. 3. Aplicarea in spatiu a legii fiscale. Teritorialitatea si extrateritorialitatea legii fiscale
9.4. Domeniul de aplicare a Codului fiscal, respectiv a Codului de procedura fiscala
9.5. Aplicarea legii fiscale de catre organele fiscale
10. Teoria raportului juridic fiscal
10. 1. Dreptul comun aplicabil raportului juridic fiscal. Definitia de ramura a raportului juridic fiscal
10. 2. Definitia raportului juridic fiscal, gen proxim pentru raportul juridic material respectiv raportul juridic procedural
10. 3. Particularitatile raportului juridic fiscal
10. 4. Regimul juridic al raportului juridic fiscal. Raport juridic procedural fiscal si raport juridic material fiscal. aspecte generale cu privire la raportul juridic fiscal
10. 5. Subiectele raportului juridic fiscal
10. 5. 1. Elimitari conceptuale cu privire la subiectele raporturilor juridice fiscale
10. 5. 2. Contribuabilul. Creditorul. Debitorul. Platitorul
10. 1. 3. Organele fiscale. Autoritatile publice fiscale
10. 5. 4. Continutul raportului juridic fiscal
10. 5. 5. Obiectul raportului juridic fiscal si financiar public
10. 5. 6. Regimul juridic general al impozitelor, taxelor si contributiilor
10. 5. 6. 1. Temeiul constitutional al raportului fiscal si financiar public
10.5.6.2. Temeiurile sociale si economice ale taxelor si impozitelor
10.5.6.3. Tipologia fenomenului fiscal. Categorii de taxe si impozite
10. 5. 7. Regimul juridic al taxelor
10. 5. 7. Regimul juridic al impozitelor
10. 5. 8. Regimul juridic al contributiilor
10. 1. 11. Regimul juridic al redeventelor
10. 2. Elementele taxelor si impozitelor
11. IMPOZITUL PE PROFIT
11. 1. Aspecte istorice
11. 2. Ntura juridica
11. 3. Contribuabilii
11. 4. Sfera de cuprindere a impozitului
11. 5. Regimul juridic al scutirilor
11. 6. Perioada fiscala, cotele de impozitare si calculul impozitului
11. 7. Regimul juridic al amortizarii fiscale
11. 8. Regimul fiscal al reorganizarii, lichidarii si alte transferuri de active si titluri de participare din perspectiva impozitului pe profit
11. 9. Procedura impozitului pe profit
12. IMPOZITUL PE VENIT
12. 1. Aspecte istorice
12. 2. Natura juridica a impozitului pe venit
12. 3. Contribuabilii impozitului pe venit
12. 4. Veniturile supuse impozitului pe venit
12. 5. Venituri din activitati independente
12. 1. Veniturile din salarii
12. 3. Venituri din cedarea folosintei bunurilor
12. 4. Veniturile din investitii
12. 5. Veniturile din pensii
12. 6. Venituri din activitati agricole
12. 7. Venituri din premii si din jocuri de noroc
12. 8. Veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
12. 9. Venituri din alte surse
12. 10. Procedura impozitului pe venit
12. 12. Impozitul pe veniturile obtinute in Romania de nerezidenti
12. 13. Impozitul pe reprezentante
13. DREPTUL COMUNITAR CU PRIVIRE LA IMPOZITELE DIRECTE
13.1. Impozitarea veniturilor din economii obtinute din Romania de persoane fizice rezidente in state membre U.E.
13.2 Impozitarea redeventelor si dobanzilor la intreprinderile asociate
13. 3. Schimbul de informatii in domeniul impozitelor directe conform conventiilor de evitare a dublei impuneri
13.3. Aspecte procedurale
14. TAXA PE VALOARE ADAUGATA
14. 1. Aspecte istorice legislative nationale
14. 2. Aspecte legislative istorice comunitare
14. 3. Istoria TVA: etapele genezei
14. 4. Natura juridica a TVA
14. 5. Principiile taxei pe valoare adaugata
14. 6. Dreptul pozitiv cu privire la taxa pe valoare adaugata
14. 6. 1. Operatiunile impozabile
14. 7. Locul operatiunilor supuse taxei pe valoare adaugata
14. 8. Faptul generator si exigibilitatea taxei pe valoare adaugata
14. 9. Baza de impunere. Cotele de taxa. Scutirile
14. 10. Regimul deducerilor
14. 11. Procedura taxei pe valoare adaugata
Format: Academic 17x24 mm, cartonat, semn de carte
Data aparitiei: Martie 2011
Pagini: 1080
Acest demers nu si-a propus sa rezolve spete, ci a plecat de la nevoia de conturare a unui bun simt juridic comun in aceasta materie astfel incat institutiile fundamentale ale acestei ramuri sa fie supuse unei preocupari de analiza. Dezbaterea si punctele de vedere sunt elementele care fac un sistem juridic sa fie functional.
Demersul nostru nu este o incercare de reclasicizare a dreptului fiscal si financiar public, astfel cum a incercat Leon Duguit cu dreptul public si, in special, cu dreptul constitutional. Dupa cum considera si N. Steinhardt , opera lui Duguit este un punct de intalnire a sistemelor, aceasta si datorita reminiscentelor clasice pe care le cuprinde in analiza. Julien Bonnecase povestea ca Duguit ii spunea ca nu va fi linistit pana ce nu va fi reusit sa cladeasca un sistem al lui, cu totul nou si personal. In materia supusa analizei nu poate fi imaginata o lupta stiintifica ca cea purtata intre Duguit si Adhemar Esmein, primul pentru a darama clasicismul juridic si a repozitiona lucrurile, iar cel din urma pentru a slavi meritele clasicismului juridic, intrucat aceasta ramura de drept nu a ajuns inca la nivelul clasicismului; pentru a redesena, reinventa, reaseza avem nevoie ca lucrurile sa fie asezate prima facie, conditie care nu este indeplinita in cazul de fata prin faptul ca dezbaterea juridica fiscala nu a atins cotele necesare determinarii clasicismului fiscal. Revolutiile juridice sunt specifice unor sisteme juridice, or in cazul de fata, lipsa unui sistem inlatura si ideea de revolutie. Dezbaterea gen Montesquieu - Rousseau, Duguit - Esmein poate fi inlocuita de atitudinea nuantata a lui Hauriou care a reusit sa fie un revolutionar clasic in abordarea fenomenelor juridice.
1. JUSTIFICARE.EXPLICATIE. PRECIZARE RELATIVA LA GENUL LITERAR
2. ARGUMENT SI CONTRAARGUMENT
3. INTRODUCERE
4. ROLUL STATULUI ASUPRA VENITURILOR PUBLICE
5. RAMURA DREPTULUI FISCAL SI FINANCIAR PUBLIC
6. ASPECTE ISTORICE CU PRIVIRE LA FISCALITATE
6. 1. Statul si fiscalitatea. evolutia legislativa a fiscalitatii in Romania
6. 2. Constitutia din 1866
6. 3. Constitutia din 1923 publicata in M.Of. nr. 282 din 29 martie 1923
6. 4. Constitutia din 1938 publicata in M.Of. nr. 48 din 27 februarie 1938
6. 5. Constitutia din 1952 publicata in M.Of. nr. 180 din 24 septembrie 1952
6. 6. Constitutia din 1991, astfel cum a fost revizuita in 2003
6. 7. Scurta prezentare istorica a evolutiei dreptului de proprietate
6. 8. Izvoarele dreptului fiscal si financiar public
6. 8. 1. Aspecte generale. Categorii de izvoare de drept
5. 8. 2. Specificitatea prevederilor constitutionale in materia dreptului fiscal si financiar public. Constitutia, izvor al dreptului fiscal si financiar public.
5. 8. 3. Specificitatea dreptului comunitar primar si derivat in materia dreptului fiscal si financiar public. Tratatul instituind Uniunea Europeana, izvor pentru dreptul fiscal si financiar public. Regulamentul, Directiva si Decizia izvoare ale dreptului fiscal si financiar public.
5. 8. 4. Tratatele/conventiile internationale, izvor al dreptului fiscal si financiar public. Conventiile de evitare a dublei impuneri
5. 8. 5. Conventii internationale pentru protectia drepturilor omului. Conventia pentru protejarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului.
5. 8. 6. Dreptul intern primar izvor al dreptului fiscal si financiar public
5. 8. 7. Dreptul intern secundar izvor al dreptului fiscal si financiar public
5. 8. 8. Principiile fiscalitatii. Pozitia in cadrul izvoarelor dreptului fiscal si financiar public
5. 8. 8. 1. Aspecte generale cu privire la principiile fiscalitatii5.
8. 8. 2. Principiul legalitatii
5. 8. 8. 3. Principiul accesului liber la justitie in materie fiscala
5. 8. 8. 4. Principiul protejarii intereselor nationale in activitatea financiara
5. 8. 8. 5. Principiul subsidiaritatii in materia taxelor si impozitelor locale
5. 8. 8. 6. Principiul obligativitatii contributiei cetatenilor la bugetul de stat
5. 8. 8. 7. Principiul egalitatii in materie fiscala
5. 8. 8. 8. Principiul neutralitatii sistemului fiscal
5. 8. 8. 9. Principiul stabilitatii sistemului fiscal
5. 8. 8. 10. Principiul protejarii libertatilor fundamentale stabilite de dreptul comunitar
5. 8. 8. 11. Principiul bunei credinte in raporturile de drept fiscal si financiar public
5. 8. 8. 12. Principiul interconditionarii juridicului cu economicul in cadrul dreptului fiscal si financiar public
6. AJUTORUL DE STAT SI FACILITATILE FISCALE
7. REGIMUL JURIDIC AL OBLIGATIEI FISCALE PRIN RAPORTARE LA CREANTA FISCALA
8. DELIMITARI CONCEPTUALE SI TERMINOLOGICE
9. Teoria legii fiscale. Aplicarea in timp si spatiu a actelor normative care reglementeaza dreptul fiscal si financiar public
9. 1. Aspecte generale
9. 2. Aplicarea in timp a legii fiscale. Normele tranzitorii aplicabile legilor fiscale
9. 3. Aplicarea in spatiu a legii fiscale. Teritorialitatea si extrateritorialitatea legii fiscale
9.4. Domeniul de aplicare a Codului fiscal, respectiv a Codului de procedura fiscala
9.5. Aplicarea legii fiscale de catre organele fiscale
10. Teoria raportului juridic fiscal
10. 1. Dreptul comun aplicabil raportului juridic fiscal. Definitia de ramura a raportului juridic fiscal
10. 2. Definitia raportului juridic fiscal, gen proxim pentru raportul juridic material respectiv raportul juridic procedural
10. 3. Particularitatile raportului juridic fiscal
10. 4. Regimul juridic al raportului juridic fiscal. Raport juridic procedural fiscal si raport juridic material fiscal. aspecte generale cu privire la raportul juridic fiscal
10. 5. Subiectele raportului juridic fiscal
10. 5. 1. Elimitari conceptuale cu privire la subiectele raporturilor juridice fiscale
10. 5. 2. Contribuabilul. Creditorul. Debitorul. Platitorul
10. 1. 3. Organele fiscale. Autoritatile publice fiscale
10. 5. 4. Continutul raportului juridic fiscal
10. 5. 5. Obiectul raportului juridic fiscal si financiar public
10. 5. 6. Regimul juridic general al impozitelor, taxelor si contributiilor
10. 5. 6. 1. Temeiul constitutional al raportului fiscal si financiar public
10.5.6.2. Temeiurile sociale si economice ale taxelor si impozitelor
10.5.6.3. Tipologia fenomenului fiscal. Categorii de taxe si impozite
10. 5. 7. Regimul juridic al taxelor
10. 5. 7. Regimul juridic al impozitelor
10. 5. 8. Regimul juridic al contributiilor
10. 1. 11. Regimul juridic al redeventelor
10. 2. Elementele taxelor si impozitelor
11. IMPOZITUL PE PROFIT
11. 1. Aspecte istorice
11. 2. Ntura juridica
11. 3. Contribuabilii
11. 4. Sfera de cuprindere a impozitului
11. 5. Regimul juridic al scutirilor
11. 6. Perioada fiscala, cotele de impozitare si calculul impozitului
11. 7. Regimul juridic al amortizarii fiscale
11. 8. Regimul fiscal al reorganizarii, lichidarii si alte transferuri de active si titluri de participare din perspectiva impozitului pe profit
11. 9. Procedura impozitului pe profit
12. IMPOZITUL PE VENIT
12. 1. Aspecte istorice
12. 2. Natura juridica a impozitului pe venit
12. 3. Contribuabilii impozitului pe venit
12. 4. Veniturile supuse impozitului pe venit
12. 5. Venituri din activitati independente
12. 1. Veniturile din salarii
12. 3. Venituri din cedarea folosintei bunurilor
12. 4. Veniturile din investitii
12. 5. Veniturile din pensii
12. 6. Venituri din activitati agricole
12. 7. Venituri din premii si din jocuri de noroc
12. 8. Veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
12. 9. Venituri din alte surse
12. 10. Procedura impozitului pe venit
12. 12. Impozitul pe veniturile obtinute in Romania de nerezidenti
12. 13. Impozitul pe reprezentante
13. DREPTUL COMUNITAR CU PRIVIRE LA IMPOZITELE DIRECTE
13.1. Impozitarea veniturilor din economii obtinute din Romania de persoane fizice rezidente in state membre U.E.
13.2 Impozitarea redeventelor si dobanzilor la intreprinderile asociate
13. 3. Schimbul de informatii in domeniul impozitelor directe conform conventiilor de evitare a dublei impuneri
13.3. Aspecte procedurale
14. TAXA PE VALOARE ADAUGATA
14. 1. Aspecte istorice legislative nationale
14. 2. Aspecte legislative istorice comunitare
14. 3. Istoria TVA: etapele genezei
14. 4. Natura juridica a TVA
14. 5. Principiile taxei pe valoare adaugata
14. 6. Dreptul pozitiv cu privire la taxa pe valoare adaugata
14. 6. 1. Operatiunile impozabile
14. 7. Locul operatiunilor supuse taxei pe valoare adaugata
14. 8. Faptul generator si exigibilitatea taxei pe valoare adaugata
14. 9. Baza de impunere. Cotele de taxa. Scutirile
14. 10. Regimul deducerilor
14. 11. Procedura taxei pe valoare adaugata
Format: Academic 17x24 mm, cartonat, semn de carte
Data aparitiei: Martie 2011
Pagini: 1080
Transport in Bucuresti
-Autentificare client
-Cărţi noi
-Promoţii
-- 33,75 leiPRP: 45,00 lei
- 74,25 leiPRP: 99,00 lei
- 56,25 leiPRP: 75,00 lei
OPINIA CITITORILOR